مشتری گرامی سلام با تشکر از انتخاب فروشگاه ما برای خرید با توجه به نوسانی بودن بازار لطفا قبل از قطعی نمودن سفارش خود با واحد فروش (03132246449) تماس بگیرید.
مشتری گرامی سلام با تشکر از انتخاب فروشگاه ما برای خرید با توجه به نوسانی بودن بازار لطفا قبل از قطعی نمودن سفارش خود با واحد فروش (03132246449) تماس بگیرید.

وبلاگ

بررسی Xiaomi 12 Pro

پرچمداران 2022 شیائومی یعنی سری Xiaomi 12 سرانجام وارد بازار ایران شده‌اند. Xiaomi 12 Pro بهترین گوشی این سری است و ویژگی‌های جذاب آن مانند تراشه Snapdragon 8 Gen 1، اسپیکر چهارگانه، سیستم دوربین به‌روز و نمایشگر با کیفیت آن به جذابیت‌هایش افزوده‌اند.
قصد داریم تا در ادامه به بررسی این دستگاه بپردازیم تا ببینیم چه حرف‌هایی برای گفتن در برابر رقبا دارد.

 

مشخصات

نمایشگر 6.73 اینچ SUPER AMOLED با رزولوشن 1440X3200 پیکسل
بهره‌مندی از فناوری LTPO و نرخ تازه سازی متغیر 120hz
تراشه Snapdragon 8 Gen 1
8 یا 12 گیگابایت RAM
128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی
Android 12 به همراه MIUI 13
دوربین اصلی سه‌گانه شامل: دوربین عریض 50MP با لرزشگیر اپتیکال، دوربین فوق عریض 50MP و دوربین تله فوتو 50MP با زوم 2 برابری اپتیکال
دوربین سلفی 32MP
مجهز به اسپیکر استریوی چهارگانه با تنظیم Harman Kardon
حسگر تشخیص اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اپتیکال
باتری 4600mah
پشتیبانی از فناوری شارژ سیمی 120w و شارژ بی‌سیم 50w
وزن 204g و ضخامت 8.2mm

 

طراحی

طراحی Xiaomi 12 Pro ساده‌تر از قبل است. در قاب پشتی این گوشی شاهد  ماژول دوربین اصلی مستطیلی و لوگوی براق Xiaomi هستیم. ماژول دوربین اصلی Xiaomi 12 Pro شامل یک دوربین با لنز بزرگ و دو دوربین دیگر است. بیرون‌زدگی این ماژول نسبتا زیاد است و باعث لق زدن دستگاه روی سطح صاف می‌شود.

روی فریم Xiaomi 12 Pro جزئیات قابل‌توجه و مهمی به چشم می‌خورند. درگاه Type-C تعبیه شده در پرچمدار جدید Xiaomi، از دومین نسل این درگاه بوده در حالی که نسل سوم Type-C در برخی از پرچمداران دیگر برندها استفاده شده است. بهره‌مندی از فرستنده مادون قرمز، میکروفون‌‌ها، خشاب سیم‌کارت و کلیدهای ولوم و پاور از موارد عادی هستند که قرار نیست کسی را به وجد بیاورند.
هرچند وقتی نوبت به اسپیکرهای این دستگاه می‌رسد، داستان فرق می‌کند. اول از همه باید بگوییم که طراحی اسپیکرهای Xiaomi 12 Pro واقعا جالب و زیباست. شیائومی حالت مواج خاصی را برای آن در نظر گرفته که طرح خلاقانه‌ای به نظر می‌رسد. شیائومی برای بهبود کیفیت بلندگوی پرچمدارش با کمپانی Harman Kardon همکاری داشته است که یکی از تخصصی‌ترین شرکت‌ها در زمینه تجهیزات صوتی محسوب می‌شود. شاید اگر بدانید که Xiaomi 12 Pro به اسپیکر استریوی چهارگانه مجهز شده متعجب شوید، چرا که پیش‌تر این ویژگی را در تبلت‌ها دیده بودیم. در بالا و پایین دستگاه، دو خروجی قرار گرفته‌اند. هر کدام از خروجی‌ها شامل دو بلندگو هستند که سبب می‌شود این گوشی پرچمدار جمعا چهار اسپیکر داشته باشد.

گذشته از این‌ها، به سراغ فریم جلوی دستگاه می‌رویم. طراحی قاب جلویی Xiaomi 12 Pro چشم‌نواز و زیباست. نمایشگر دو لبه خمیده 6.73 اینچ این دستگاه با حاشیه‌های نازکی احاطه شده و نسبت نمایشگر به بدنه 90% است. حفره نسبتا کوچکی نیز در بالا و وسط نمایشگر جا خوش کرده که وظیفه میزبانی از دوربین سلفی را بر عهده دارد.

 

نمایشگر

Xiaomi 12 Pro در بخش نمایشگر هم تفاوت اساسی با برادران کوچک‌ترش دارد. در حالی که Xiaomi 12 و Xiaomi 12X از نمایشگری با قابلیت نمایش بیش از 68 میلیارد رنگ بهره می‌برند، این میزان در Xiaomi 12 Pro به تنها حدود 1 میلیارد رنگ می‌رسد. شاید این موضوع برای کاربران عجیب باشد، اما در عوض فناوری‌های پیشرفته‌تری برای نمایشگر این گوشی در نظر گرفته شده‌اند.

Xiaomi 12 Pro از نمایشگر 6.73 اینچی با پنل Super AMOLED و رزولوشن 1440×3200 پیکسلی بهره می‌برد. همان‌طور که مشخصات این نمایشگر روی کاغذ جذاب به نظر می‌رسند، در واقعیت هم عملکرد بسیار خوبی را از آن شاهد هستیم. صفحه نمایش به‌کار گرفته شده در Xiaomi 12 Pro جزو یکی از برترین نمونه‌های است که در گوشی‌های پرچمدار دیده‌ایم.

 

نرم افزار

Xiaomi 12 Pro به‌صورت پیش‌‌فرض با Android 12 ارائه می‌شود؛ این در حالیست که بسیاری از گوشی‌های 2022 Xiaomi مانند Xiaomi 12X، با Android 11 روانه بازار شده‌اند‌‌. در کنار نسل جدید اندروید شاهد به‌کارگیری رابط کاربری MIUI 13 نیز در این گوشی هستیم.
رابط کاربری MIUI 13 نسبت به نسل قبلی پیشرفت‌های ظاهری زیادی ندارد. بیشتر این پیشرفت‌ها مربوط به قابلیت‌های بهینه‌سازی عملکرد سخت‌افزاری و پایداری عملکرد مربوط می‌شوند. به عنوان مثال Xiaomi ادعا می‌کند که به‌ کارگیری رابط کاربری MIUI 13 باعث می‌شود تا گوشی طی 36 ماه تنها 5% افت کارآیی پیدا کند.

 

سخت افزار

قدرت سخت‌افزاری Xiaomi 12 Pro واقعا بالاست و هیچ کاری نیست که این دستگاه نتواند از پس آن بر بیاید. همان‌طور که می‌بینید، Xiaomi 12 Pro با فعال‌سازی حالت «performance mode» عملکرد قدرتمندتری را به نمایش می‌گذارد. در این حالت، پرچمدار Xiaomi امتیاز 1008441 را در benchmark antutu 9 کسب کرده است. بنابراین Xiaomi 12 Pro اولین گوشی است که در تست‌ها موفق به کسب چنین امتیازی می‌شود.
به طور کلی می‌توان گفت که Xiaomi 12 Pro یکی از قدرتمندترین گوشی‌های پرچمدار اندرویدی محسوب می‌شود. این گوشی عملکردی در حد Galaxy S22 Ultra و در برخی موارد، بهتر از آن دارد. با این حال هنوز iPhone 13 Pro Max در تست‌های پردازنده اصلی و پردازشگر گرافیکی از رقبا جلوتر است.

 

دوربین

اول از همه باید بگوییم که سنسور دوربین عریض Xiaomi 12 Pro بر خلاف Mi 11 Ultra، ساخت Samsung نیست و توسط Sony ساخته شده است. تصاویر ثبت شده با دوربین عریض Xiaomi 12 Pro در روشنایی روز از لحاظ شارپنس، روشنایی، غنای رنگ و جزئیات در سطح خوبی قرار دارند؛ با این حال بازه دینامیکی تصاویر گرفته شده با این دوربین چندان خوب نیست و اختلاف میان بخش تاریک و روشن تصاویر مشهود است. در برخی مواقع نیز ممکن است رنگ‌ها کمی از واقعیت فاصله گرفته و اغراق‌شده به نظر برسند.

 

باتری

پرچمدار جدید Xiaomi از باتری 4600mah  انرژی می‌گیرد. استفاده از تراشه پر مصرف Snapdragon 8 Gen 1 و نمایشگر بزرگ در این گوشی از همان ابتدا نگران‌کننده به‌نظر می‌رسید. ظاهرا به‌کارگیری فناوری نرخ رفرش متغیر نمایشگر در شارژدهی باتری تأثیر چندانی نداشته است. بنابراین با توجه به این موارد، شاید تنها در استفاده روزمره و نه چندان سنگین شارژدهی Xiaomi 12 Pro به یک روز برسد؛ اما اگر با این دستگاه بازی می‌کنید یا کارهای سنگینی انجام می‌دهید در طول همان روز به شارژر احتیاج پیدا می‌کنید.
شیائومی با ارائه شارژر 120w تمام نگرانی شما برای شارژدهی باتری را برطرف کرده‌اند. این گوشی نه تنها از فناوری شارژ 120w پشتیبانی می‌کند، بلکه چینی‌ها شارژری با همین فناوری را در جعبه گوشی پرچمدار خود قرار داده‌اند.
به لطف این شارژر، Xiaomi 12 Pro در 10 دقیقه تا 58% شارژ می‌شود. در ادامه فقط 20 دقیقه طول می‌کشد که باتری Xiaomi 12 Pro تا 97% شارژ شود. نهایتا 22 دقیقه طول می‌کشد تا این گوشی به طور کامل شارژ شود.

 

جمع بندی

این گوشی می‌تواند یک دستگاه با ارزش برای کاربرانی باشد که به دنبال یک گوشی پر سرعت با دوربین اصلی رضایت‌بخش، شارژر فوق‌سریع و دیگر ویژگی‌های متمایز کننده هستند. البته اگر شارژدهی باتری، ضد آب بودن و عملکرد مناسب دوربین‌های فرعی برایتان ارجحیت دارند، شاید Xiaomi 12 Pro گزینه مناسبی برای شما نباشد.

بررسی Xiaomi 12T Pro

ویژگی برجسته در 12T Pro دوربین اصلی 200MP آن است. این دوربین مبتنی بر حسگر ISOCELL HP1 ساخت سامسونگ است.  HP1 یک تصویربردار 1/1.22 اینچی با دیافراگم f/1.69، فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و تثبیت کننده تصویر اپتیکال (OIS) است. این دوربین 16-1 پیکسل را در رزولوشن های مختلف به ارمغان می آورد که از عکس های 12.5MP با 2.56 میکرومتر متفاوت است. گام پیکسل تا عکس‌های ثابت 50MP (1.28 میکرومتر پیکسل) یا 200MP (0.64 میکرومتر پیکسل)، بسته به نیاز شما.

طراحی

Xiaomi 12T Pro دارای طراحی بسیار کلاسیکی است که گاهی اوقات خسته کننده می شود. ظاهر کلی بسیار ملایم و جدی است. پانل پک به شکلی بسیار طبیعی و مناسب برای کف دست خمیده است.

پنل پشتی دارای روکش کمی مات است که به خوبی به اثر انگشت کمک می کند. پوشش همچنین ضد تابش است، بنابراین انتظار نداشته باشید که 12T Pro هنگام استفاده از آن، انعکاس‌های فانتزی و بازیگوشی داشته باشد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با وضوح فوق العاده 1220×2712 پیکسل ارائه می شود. این نسبت تصویر 20:9 مانند 11T است، اما رزولوشن بالاتر از متوسط صفحه نمایش های FHD+ شما است و تا 446ppi عالی عمل می کند.

شیائومی 500nit روشنایی معمولی و 900nit حداکثر روشنایی خودکار را در حالت روشنایی بالا برای 12T Pro در بظر گرفته است.
پنل از نظر رنگ نیز شگفت انگیز است، صفحه نمایش 12 بیتی که امکان نمایش بیش از 68 میلیارد رنگ را دارد. علاوه بر این، گواهینامه Dolby Vision و HDR10+ را نیز دریافت کرده است.

باتری

Xiaomi 12T Pro مانند Xiaomi 11T Pro قبل از خود دارای یک باتری 5000mah است. هر دو گوشی در نتایج آزمایش ترکیبی اعداد استقامت باتری تقریباً مشابهی را مدیریت می کنند. با این حال، وقتی نوبت به زمان اجرای تست تماس و پخش ویدیو می‌رسد، 12T Pro جدید تقویت قابل توجهی داشته است.

جمع بندی

Xiaomi همیشه تلاش کرده است تا گوشی‌های قاتل پرچمدار خود را طوری طراحی کند تا در اغلب بخش‌ها بهتر از رقبا ظاهر شوند. Xiaomi 12T Pro هم از این قاعده مستثنی نیست و در بسیاری از بخش‌ها از جمله قدرت سخت‌افزاری، دوربین اصلی، نمایشگر و امکانات نرم‌افزاری می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها در رنج قیمت خود باشد.

بررسی گوشی گیمینگ Black Shark 5 Pro

Xiaomi از غول گیمینگ جدید خود رونمایی کرد و توانست نام خود را مجددا در ذهن کاربران سراسر جهان قرار دهد.
Xiaomi Black Shark 5 Pro را باید یکی از قدرتمندترین گوشی های مخصوص بازی جهان معرفی کرد که توسط کمپانی چینی Xiaomi تولید شده. در صورتی که قصد دارید با این دستگاه آشنا شوید، با نقد و بررسی Black Shark 5 Pro همراه ما باشید.

 

طراحی

یکی از ویژگی‌های مهم Xiaomi Black Shark 5 Pro را باید طراحی منحصر به فرد و هیجان‌انگیز آن دانست. وقتی که به سمت پشت بدنه دستگاه نگاه می‌کنید، طراحی فوق‌العاده بدنه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. حاشیه‌های دستگاه به صورت منحنی هستند و در بخش جلو هم شاهد یک نمایشگر بزرگ هستیم.
فراموش نکنید که این دستگاه فاقد طراحی ناچ بوده و فقط یک سنسور سلفی در بخش مرکزی قسمت بالا قرار گرفته است. همچنین سنسور سلفی در سایز مناسب تولید شده و فضای زیادی را اشغال نکرده است.

طراحی ارگونومیک گوشی باعث می‌شود گیمرها از نگه‌داری آن برای مدت زمان طولانی در دستان خود احساس بدی نداشته باشند و این مسئله بسیار مهم است. حاشیه‌های بسیار کم در بخش جلوی دستگاه می‌تواند قدرت مانور خوبی را برای بازی فراهم کند و در عین حال، علاقه‌مندان به تماشای فیلم هم بتوانند از سراسر نمایشگر به خوبی استفاده کنند.

در بخش عقب شاهد طراحی منحصر به فرد و جذابی خواهید بود. یک ماژول مستطیل شکل با لبه‌های منحنی که توانسته شرایط خوبی را برای کاربران رقم بزند. همچنین نقش‌های روی بدنه احساسی همانند تراشه بودن سراسر بدنه را به کاربران هدیه می‌کند که همین مسئله به تنهایی می‌تواند برای گوشی گیمینگ Xiaomi امتیاز ویژه‌ای به حساب آید.
بدون تردید طراحی بدنه و بخش‌هایی که روی آن برای راحتی انگشتان گیمرها در نظر گرفته شده است، توانسته کیفیت طراحی را تا حد زیادی افزایش دهد. شما با یک گوشی فوق‌العاده هیجان‌انگیز مواجه خواهید بود که می‌تواند پاسخگوی همه نیازهای شما باشد. وزن این دستگاه 220 گرم بوده که برای یک گوشی گیمینگ با چنین طراحی خاص و منحصر به فردی ناچیز است.

 

دوربین

این بار خبری از سنسورهای ضعیف نیست و Xiaomi موفق شد شرایط خوبی را در زمینه دوربین برای کاربران رقم بزند. این دستگاه مجهز به سنسور اصلی 108MP بوده و گشودگی دیافراگم آن معادل f/1.8 است. همچنین در کنار آن شاهد سنسور فوق عریض 13MP با گشودگی دیافراگم f/2.4 خواهید بود، اما در کنار آن سنسور سوم تله فوتو ماکرو 5MP هم وجود دارد.

هنگامی که وارد برنامه دوربین شوید، کافی است سنسور 108MP را به منظور ثبت تصاویر و فایل‌های ویدیویی باکیفیت انتخاب کنید. فراموش نکنید که سنسورهای این دستگاه می‌توانند رضایت کاربران را جلب کنند.

در گذشته شاهد استفاده از سنسورهای 48MP در گوشی‌های گیمینگ Xiaomi بودیم، اما هم اکنون شرایط تغییر کرده و به نظر می‌رسد Xiaomi قصد دارد روزگار جدیدی را برای گوشی های گیمینگ خود رقم بزند. به تازگی در گوشی گیمینگ POCO X4 Pro 5G هم شاهد استفاده از سنسور 108MP خواهید بود.

Xiaomi Black Shark 5 Pro در بخش جلو دارای سنسور 16MP بوده و می‌تواند تصاویر HDR را به خوبی ثبت و ضبط کند. کیفیت فیلمبرداری و تصویربرداری این دستگاه ایده‌آل بوده و می‌تواند رضایت کاربران را به خوبی جلب کند.

 

پردازنده

snapdragon 8 GEN1 که به عنوان جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده Qualcommشناخته می‌شود، توانسته قدرت بالای پردازنده Black Shark 5 Pro را تضمین کند. این پردازنده با پایه تراشه 4 نانومتر می‌تواند سرعت بسیار زیادی را در کنار قدرت فوق‌العاده در اختیار کاربران قرار دهد.
همچنین این دستگاه مجهز به پردازنده گرافیکی Adreno 730 بوده که یک سر و گردن از سایر پردازنده‌های موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند بالاتر بوده و امتیازهای زیادی را کسب کرده است.

به نظر می‌رسد خرید رم 8 این دستگاه نمی‌تواند برای گیمرها منطقی باشد، اما مدل 12 گیگابایت رم آن فوق‌العاده است. همچنین اگر نگاه به آینده داشته باشید، مدل 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی می‌تواند اهمیت و ارزش زیادی داشته باشد.

همچنین نوع حافظه داخلی این دستگاه UFS 3.1/NVMe SSD بوده که سرعت فوق‌العاده بالا در اجرا یا نقل و انتقال اطلاعات را فراهم خواهد کرد.

 

باتری

گوشی Black Shark 5 Pro مجهز به باتری 4650mah بوده و از فناوری شارژ سریع 120w پشتیبانی می‌کند. اهمیت باتری و قدرت بالای آن در یک گوشی گیمینگ بسیار زیاد بوده و Black Shark 5 Pro با استفاده از باتری 4650mah می‌تواند شرایط خوبی را رقم بزند.

فراموش نکنید که وجود پردازنده‌ای قوی همانند snapdragon 8 GEN1 می‌تواند فشار زیادی را به خود بگیرد و مانع از وارد شدن فشار به باتری دستگاه شود. همچنین فناوری شارژ سریع 120w می‌تواند شارژ مجدد را از صفر به 100 درصد فقط در مدت زمان 15 دقیقه رقم بزند؛ فوق‌العاده است و می‌تواند گیمرها را پس از اتمام شارژ، مجددا و پس از مدت زمان کوتاهی استراحت به بازی بازگرداند.

 

جمع بندی

اگر قصد خرید یک گوشی فوق‌العاده و گیمینگ را دارید، Black Shark 5 Pro می‌تواند نیاز شما را به خوبی پاسخ دهد. این دستگاه در زمینه گیم طراحی و تولید شده و می‌توانید از قدرت بسیار زیاد آن در زمینه‌های مختلف استفاده کنید.

 

نسل جدید گوشی های HONOR با پشتیبانی از خدمات گوگل

سری HONOR 50  با خدمات گوگل

سال پیش HUAWEI مجبور شد به دلیل تحریم های آمریکا زیر برند خود HONOR را به استقلال برساند.
در نتیجه برند مستقل شده توانست از تحریم های آمریکا رهایی یابد. اکنون کمپانی آنر توانایی عقد قرارداد های تجاری با شرکت های تامین کننده بزرگ را دارد. حالا اولین گوشی های هوشمند HONOR پس از HUAWEI در چین با نام سری 50 رونمایی شده است. HONOR اعلام کرده سری 50 از سرویس های گوگل پشتیبانی خواهند کرد.

HONOR 50 PRO

این گوشی گل سر سبد محصولات جدید آنر است. این گوشی در بخش سخت افزاری به چیپست snapdragon 778G مجهز شده است. همچنین HONOR 50 pro از یک صفحه نمایش 6.72 اینچی FHD+ پشتیبانی می کند. پنل این صفحه نمایش OLED بوده و از نرخ به روز رسانی 120hz بهره می برد.
در قسمت باتری یک باتری 4000mah را داریم. این باتری به قابلیت شارژ سریع 100w مجهز شده است. ترکیب دوربین گوشی مدل پرو از سری آنر 50 نیز بسیار هیجان انگیز است. این ترکیب شامل یک دوربین چهارگانه است که لنز اصلی داری رزولوشن 108mp است. در بخش ultra wide یک لنز 8mp را خواهیم داشت. در ضمن یک جفت لنز 2mp وظایف عمق سنجی و تصویر برداری mocro را بر عهده خواهند دارد. در بخش جلویی نیز یک دوربین 32mp قرار دارد.

HONOR 50

در رده ی کمی پایین تر محصول HONOR 50 استاندارد را خواهیم داشت.
این گوشی خصوصیات مشترک زیادی با نسخه pro دارد. چیپست استفاده شده در این گوشی مانند نسخه پرو snapdragon 778G است. اندازه ی صفحه نمایش کمی کوچکتر شده و آنر 50  داری یک صفحه نمایش 6.57 اینچی می باشد. کیفیت این صفحه نمایش FHD+ و پنل به کار رفته در آن OLED می باشد. ترکیب دوربینی استفاده شده نیز همان ترکیب آنر 50 پرو می باشد.

HONOR 50 Lite

در آخر نیز HONOR 50 Lite را داریم که بخش اقتصادی بازار را هدف گرفته است. هر چند مشخصات ارائه شده نشان می دهد که این مدل نیز دست کمی از برادران بزرگتر خود ندارد.
در بخش صفحه نمایش یک پنل ips lcd با کیفیت FHD و اندازه ی 6.67 اینچی قرار گرفته است. در بخش سخت افزاری نیز  HONOR از چیپست Qualcomm Snapdragon 662 استفاده کرده است. ظرفیت باتری آنر 4300mah بوده و از شارژر 66w پشتیبانی می کند. در بخش دوربین، دوربین سلفی یک لنز 16mp است. دوربین سه گانه پشتی نیز از یک لنز 108mp اصلی، 8mp فوق عریض و 2mp micro تشکیل شده است.

جمع بندی

هر سه عضو خانواده سری HONOR 50 از اندروید 11 و رابط کاربری اختصاصی آنر به نام Magic UI 4.2 استفاده می کند.
همچنین سخنگوی آنر اعلام کرده که خانواده سری 50 از سرویس موبایل گوگل موسوم به GMS نیز پشتیبانی خواهند کرد.

بررسی Xiaomi Black Shark 4

وقتی درمورد گوشی گیمینگ حرف میزنیم یکی از اولین اسم هایی که یادمان می افتد Black Shark است.
این شرکت سال 2018 تأسیس و سپس توسط شیائومی خریداری شد، به همین خاطر مهم ترین ویژگی گوشی های شیائومی یعنی مقرون به صرفه بودن را داراست.

طراحی

طراحی گوشی Black Shark 4 در مقایسه با تسل های قبلی کمی تفاوت دارد و این محصول بیشتر شبیه گوشی های معمولی است. برخلاف نسخه‌های قبلی سری بلک شارک که در طراحی بدنه‌ی آن‌ها از ترکیب فلز و شیشه استفاده می‌شد، در این گوشی ‌به‌طور یک‌دست از شیشه استفاده شده و این کار ظاهر جدید و عامه‌پسندی را به گوشی داده است.

Black Shark 4 به لطف تریگرهای کناری خود یکی از بهترین تجربه‌های گیمینگ بازار هست. این تریگرها برخلاف دکمه‌های لمسی و فشاری دیگر گوشی‌ها، بازخورد بهتری داشته و تا حدودی حس کار با کنترلر کنسول‌های خانگی را القا می‌کند.
شما می‌توانید این تریگرها را برای کاربردی غیر از بازی‌ها شخصی‌سازی کنید. مثلا می‌توان دکمه‌ی پایینی را برای فعال‌کردن حالت تک‌دستی و دکمه‌ی بالایی را برای گرفتن اسکرین‌شات تنظیم کرد. همچنین در اپلیکیشن دوربین می‌توان دکمه‌ی پایینی را به عنوان شاتر دوربین و دکمه‌ی بالایی را برای زوم‌کردن تنظیم کرد.

Black Shark 4 به عنوان یک گوشی گیمینگ زیاد سنگین و بزرگ نبوده و کارکردن با آن لذت‌بخش است. متاسفانه بدنه‌ی باریک این گوشی اجازه استفاده از باتری بزرگ‌تر را نداده و به جای آن از باتری 4500mah بهره می‌برد. با این وجود، این گوشی از فست شارژ 120w پشتیبانی کرده است که در حال حاضر یکی از سریع‌ترین راه‌های شارژ در بین گوشی‌های هوشمند می‌باشد.

صفحه نمایش

Black Shark 4 از صفحه نمایش فول اچ دی با ریفرش ریت 120hz استفاده کرده است. این صفحه نمایش از پنل Samsung E4 که در گوشی‌های سری Mi 11 نیز استفاده شده، بهره برده است و کیفیت خیلی بالایی دارد.
این گوشی همچنین به دو اسپیکر مجهز شده که صدای استریوی باکیفیتی را تولید می‌کند. بلک شارک ۴ از جک هدفون 3.5mm نیز پشتیبانی کرده و در زمینه‌ی صدا تقریباً عملکرد بی‌نقصی دارد.

بلک شارک یک اپلیکیشن رسمی برای مدیریت و بهینه‌سازی بازی‌ها را به‌طور پیش‌فرض در گوشی دارد و به همراه آن وسایل جانبی جالبی را نیز عرضه کرده است. شما می‌توانید این وسایل را توسط اپلیکیشن ذکرشده مدیریت کنید.
یکی از این وسایل جانبی، فن خنک‌کننده‌ی funcooler 2 pro بوده که دمای گوشی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. این فن بهترین وسیله‌ی جانبی عرضه‌شده برای گوشی Black Shark 4 می‌باشد.

عملکرد پردازشی

پردازنده‌ی snapdragon 870 گوشی Black Shark 4 توانایی اجرای بدون مشکل بیشتر بازی‌های اندروید را داشته و با وجود تفاوت در نتیجه‌ی عملکرد این پردازنده و پردازنده‌ی snapdragon 888 (نسخه‌ی pro)، در واقعیت این تفاوت بسیار ناچیز است. مثلا می‌توانید PUBG Mobile را با 90fps و با فعال‌کردن حالت HDR اجرا کنید. نرخ فریم این بازی در تمام اوقات بر روی 90fps قفل بوده و گاهی اوقات به 89fps کاهش پیدا می‌کند.
همچنین تریگرهای این گوشی لذت PUBG را بیشتر کرده و تجربه‌ بی‌نظیری را به همراه دارد.

Black Shark 4 در اجرای بازی Genshin Impact نیز موفق ظاهر شده و این بازی را با 54fps اجرا می‌کند. این یکی از بهترین عملکردهای گوشی‌های هوشمندی است که از پردازنده‌ی snapdragon 870 استفاده کرده‌اند.
بازی Nimian Legend نیز با 51fps اجرا شده و قدرت این گوشی را ثابت کرده است. با این حال، اجرای بازی‌ها فشار زیادی را بر روی پردازنده قرار می‌دهد و دمای آن را تا 72 درجه نیز افزایش می‌دهد. از این رو گوشی گاهی اوقات بیش از حد داغ شده و استفاده از آن آزار دهنده می‌شود.

با این حال، استفاده از funcooler 2 pro تاثیر بسزایی بر تجربه‌ی کار با گوشی داشته است. این فن خنک‌کننده دمای گوشی را تا چند درجه کاهش و refresh rate بازی‌ها را افزایش می‌دهد. استفاده از این وسیله‌ی جانبی حتی برای استفاده‌ی غیر از بازی از گوشی نیز توصیه می‌شود.

باتری

همان‌طور که انتظار می‌‌رفت، باتری 4500mah گوشی Black Shark 4 نتوانسته عملکرد قابل قبولی داشته باشد اما خوشبختانه به خاطر شارژ 120w می‌توان از مشکل باتری این گوشی چشم پوشی کرد.
شارژ کامل گوشی تنها در 16 دقیقه انجام شده و این سرعت به‌طرز عجیبی سریع است.

جمع‌بندی

شیائومی در Black Shark 4 سعی داشته تا تعادلی بین اجرای بازی‌ها و کاربرد روزانه موبایلی عام پسندانه ای عرضه کند.
اگر هدف شما از خرید این گوشی بازی کردن به صورت حرفه ای و در عین حال کاربری روزمره است Black Shark 4 با عملکرد فوق العاده خود مطمئنا شما را کاملا راضی خواهد کرد.

شما می‌توانید این گوشی را ار فروشگاه اینترنتی salehinhamrah.ir با بهترین قیمت خریداری کنید.

بررسی گوشی گیمینگ Redmi K40 Gaming

اولین گوشی گیمینگ سری Redmi

طراحی

در نگاه اول کاملا متوجه طراحی گیمینگ این گوشی می‌شوید.
ابعاد آن 16.9 در 76.9 در 8.3 میلی متر و وزن آن 205g است. همچنین این گوشی یکی از باریک ترین گوشی های گیمینگ حساب می‌شود که ضخامت آن 8.3mm است.
Redmi K40 Gaming کاملاً مناسب بازی طراحی شده، این گوشی در اطراف خود دکمه های مناسب بازی دارد که می‌توانید مثل دسته بازی با آن بازی کنید.

دور دوربین ها نوار ال ای دیLED RGB تعبیه شده که در هنگام دریافت تماس ، نوتیفیکیشن یا هنگام شارژ رنگ هایش تغییر میکند.

صفحه نمایش

تکنولوژی نمایشگر این گوشیOLED و ابعاد آن 6.67inch با رزولوشن1080*2400 است.
این نمایشگر را می‌توان با ریفرش ریت 120hz و روشنایی متوسط 500nit نمایشگر خوبی برای بازی محسوب کرد.
همچنین این نمایشگر دارای لایه محافظ گوریلا گلس 5 می‌باشد.

دوربین

Redmi K40 Gaming شامل سه ماژول دوربین هست که شامل دوربین اصلی با لنز 64 مگاپیکسل ، لنز فوق عریض 8 مگاپیکسل با زاویه دید 120 درجه و لنز ماکرو ۲ مگاپیکسل می‌شود.
همچنین دارای یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسل است.

لنز 64 مگاپیکسلی با دریچه f/1.7 عریض و دارای فوکوس اتوماتیک با تشخیص فاز است.
دوربین Redmi K40 Gaming دارای دو فلش LED ، قابلیت عکاسی پانوراما ، HDR و فیلمبرداری 4k هست.

سخت افزار و نرم افزار

رسیدیم به مهمترین بخش مطلب یعنی سخت افزار و پردازنده; در یک گوشی گیمینگ مهمترین پارامتر پردازنده آن است پردازنده Redmi K40 Gaming MediaTek MT6893 Dimensity 1200 5G همراه با پردازند گرافیکی Mali-G77 MC9 است که یکی از قویترین پردازنده های مدیاتک و کاملا مناسب با یک گوشی گیمینگ می‌باشد.

Redmi K40 Gaming مجهز به یک باتری 5065mah li-po می باشد که تقریباً یک روز کامل با یک بار شارژ کامل نیاز کاربر را برآورده میکند.
این باتری همچنین دارای شارژر سریع 67W است که طبق بررسی ها قابلیت full charge شدن در 42 دقیقه را داراست.

جمع بندی

Redmi K40 Gaming در رنگ های مشکی، زرد، نقره ای و خاکستری تولید شده و همچنین در نسخه‌های 128/6 ، 128/8 ، 128/12 ، 256/8 و 256/12 در بازار عرضه شده که می‌توانید از فروشگاه همراه صالحین تهیه فرمایید.

بررسی شیائومی 11T Pro

 

Xiaomi 11T Pro ، یک قاتل پرچمدار

شیائومی بهترین تکنولوژی‌ها و قابلیت‌هایش را در گوشی‌های پرچمدارش معرفی می‌کند اما اتفاق اصلی در گوشی‌های سریT شیائومی اتفاق می‌افتد.
این گوشی تقریباً شش ماه پس از Xiaomi Mi 11 معرفی شده است و به خیلی از ویژگی‌های یک گوشی پرچمدار مجهز است ولی با قیمتی مناسب. شیائومی در به کارگیری اجزا به گونه ای عمل کرده تا قیمت را پایین نگه دارد.

طراحی و کیفیت ساخت

شیائومی در گوشی‌های سری T زیاد بر روی این بخش تمرکز ندارند.
این گوشی شاید برای عده ای بیش از حد بزرگ به نظر میرسد اما در عوض صفحه نمایش بزرگی در اختیار کاربر می گذارد.
حسگر اثر انگشت در کنار گوشی قرار گرفته و برای استفاده دسترسی آسانی دارد و از نظر عملکرد بسیار دقیق و سریع است.


دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا در بالای حسگر اثر انگشت قرار دارد این گوشی جک 3.5mm هدفون ندارد بنابراین برای استفاده از هدفون های سیمی نیاز به یک تبدیل دارید.
برآمدگی دوربین نیز در این گوشی نسبت به mi 10t pro کمتر شده.
xiaomi 11T pro در رنگ های سفید آبی و طوسی عرضه می‌شود.

صفحه نمایش

از نظر مشخصات صفحه نمایش این گوشی در مقایسه با Xiaomi Mi 11 کمی ضعیف تر است اما به این معنا نیست که صفحه نمایش بی کیفیتی دارد.
xiaomi 11T pro دارای یک صفحه 6.67 اینچی Amoled است که کمی از Mi 11 کوچکتر است اما برخلاف آن در این گوشی لبه های صفحه خمیده نیست.
رزولوشن ۱۰۸۰ برای اکثر کارهای شما مناسب است همچنین این گوشی مثل خیلی از گوشی های حال بازار دارای صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی است.
شیائومی در 11T pro تمرکز خود را بیشتر روی دوربین این گوشی گذاشته است.

دوربین‌

این گوشی یک لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، یک لنز تله ماکرو ۵ مگاپیکسلی و یک لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسلی دارد. دوربین سلفی که در بالای صفحه نمایش قرار دارد هم ۱۶ مگاپیکسل می باشد.
عملکرد دوربین اصلی با دیافراگم f/1.75 دقیقاً مشابه دوربین Mi 11 است. کیفیت عکسها در نور خوب، عالی است و تصاویر دارای دقت رنگ، کنتراست و جزئیات خوبی هستند.

این دوربین به صورت پیش فرض از Pixel binning استفاده می کند پروسه‌ای که پیکسل ها در آن با هم ترکیب می شوند تا پیکسل های کمتر و بزرگتری بسازند و این یعنی کیفیت عکس های ثبت شده ۲۷ مگاپیکسل است.
در صورت نیاز می توانید کیفیت تصاویر را بالاتر ببرید و از لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی نهایت استفاده را داشته باشید.
تصاویر در نور کم عملکرد متوسط رو به خوبی دارد همچنین Pixel binning در بهبود عملکرد دوربین در نور کم کمک می کند.

دوربین ultra wide با دیافراگم f/2.4 جزوه مزایای این گوشی حساب میشود و برای گرفتن عکس ماکرو بی‌نظیر است، دوربین ماکرو برند دیگری قابل رقابت با این دوربین نیست.
همچنین سرعت فوکوس دوربین خیلی سریع و استفاده از آن راحت است.

دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز عکسهای بسیار با کیفیت و مناسبی ثبت می کند.
عکس های پرتره کنتراست بالایی دارد و هایلایت ها و سایه ها دچار تغییرات مثبت شده است که کیفیت عکس ها را بالاتر می برد.

فیلمبرداری 8K با سرعت 60fps جزو نقاط قوت دوربین گوشی محسوب می شود.
بعلاوه شما قابلیت‌هایی همچون حالت سینمایی، حالت ماکرو، ردیابی سوژه و زوم کردن روی صدا را دارید که این گوشی را تبدیل به یک ابزار کامل برای ساخت یک فیلم تبدیل می‌کند. شیائومی با اضافه کردن این قابلیت‌ها به دوربین 11T Pro خود را از سایر رقبا جدا کرده است.

قابلیت‌های این دوربین فقط در فیلمبرداری خلاصه نمی‌شود و این قابلیت‌ها در عکاسی هم در اختیار شما قرار دارد. قابلیتی در این گوشی وجود دارد که امکان تغییر رنگ آسمان در عکس‌ها را به کاربر می‌دهد. حالت ولاگ (vlog) چند ثانیه از ویدیوهای شما را بطور خودکار تدوین می‌کند و یک ویدیوی کوتاه به شما ارائه می‌دهد. شما در حالت clone می‌توانید یک نسخه مشابه از سوژه را به عکس‌ها یا ویدیوها اضافه کنید، بعلاوه امکان اضافه کردن فیلتر و تنظیم رنگ و نور در ویدیوها هم وجود دارد که حقیقتاً کاربردی است.

سخت افزار

گوشی از پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ بهره می برد و بسیار قدرتمند و در اجرای بازی ها و کارهای روزمره عملکرد سریع روان و بی نقصی دارد.
تجربه گیمینگ در این گوشی سریع و بی نقص می باشد، هنگامی که بازی ها را اجرا می کنیم متوجه توانایی بالای این گوشی برای اجرای حداکثر گرافیک می‌شویم.

نرم‌افزار

این گوشی هم مانند بقیه موبایل های شیائومی از اندروید و رابط کاربری Miui بهره می برد و احتمالا تا چند سال از آن تیت های اندروید پشتیبانی می کند.

بخش شورتکات‌ها یا control center رابط کاربری MIUI ظاهری شبیه به iOS دارد و شما می‌توانید برای دسترسی به بخش اعلان‌ها صفحه نمایش را از سمت چپ به پایین بکشید، و برای دسترسی به بخش شورتکات‌ها از سمت راست این کار را انجام دهید و به گزینه‌هایی مثل بلوتوث، وای‌فای و اینترنت همراه دسترسی داشته باشید. اگر به این حالت عادت کنید، دیگر به حالت معمولی اندروید بر نمی‌گردید.

تصاویر پس زمینه در رابط کاربری  MIUI جذاب هستند، مخصوصا تصاویر پس زمینه‌ی زنده. این رابط کاربری علاوه بر امکان شخصی‌سازی صفحه اصلی، امکان شخصی‌سازی صفحه همیشه روشن را هم می‌دهد که گوشی را به سلیقه‌ی خودتان تنظیم کنید.

باتری

باتری گوشی یکی از نقاط قوت آن محسوب می‌شود و عملکرد خیلی خوبی دارد.
باتری 5000mah این گوشی عمر زیادی دارد و با وجود صفحه نمایش بزرگ، نرخ تازه سازی بالا، پردازنده قوی و مودم 5G حدوداً یک روز کامل را به شما شارژ می دهد.
همچنین شارژر 120 واتی این گوشی می‌تواند با سرعت فوق‌العاده ای این باتری 5000mah را تنها در 17 دقیقه کامل شارژ کند.

شما می‌توانید گوشی xiaomi 11T pro را از فروشگاه اینترنتی همراه صالحین تهیه فرمایید.

سامسونگ گلکسی A یا M ؟

مقایسه سری A و سری M سامسونگ ها

اگر قصد خرید گوشی میان رده سامسونگ را دارید در ادامه با ما همراه باشید

در ابتدا قصد داریم شما را با انواع سری های گوشی سامسونگ آشنا کنیم

سری A :

میان رده های محبوب سامسونگ که سالانه مدل های متفاوت و زیادی را وارد بازار می‌کند و چند سالی می شود که باسری j جایگزین شده است.

سری M :

سری M موبایل های مقرون به صرفه تر نسبت به سری A هستند.
معمولاً موبایل های سری M باتری قوی تر و حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور دارند و همینطور بیشتر در هند عرضه می شوند.

سری S :

کمتر کسی هست که این سری را نشناسد. سری s پرچمداران سامسونگ هستند که هر سال بهترین خودش را در این سری نشان می دهد (از سال ۲۰۲۱ سری s و Note با هم ادغام شدند)

سری Z :

موبایل های تاشوی سامسونگ هستند که قدمت زیادی هم ندارند.

سری M چطور است؟

سامسونگ سری M معمولاً تمرکز زیادی روی باتری دارد و برای کاهش هزینه تولید این سری زیاد روی متریال و طراحی وقت و هزینه نمی گذارد. (البته این به این معنا نیست که کیفیت این سری از سری A کمتر است)
همچنین سامسونگ برای کاهش هزینه ها در سری ام حسگر اثر انگشت را روی دکمه پاور می گذارد. تا به حال هیچ موبایلی از سری A اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر نداشته است.

معایب سری M:

از معایب این سری می توان به این اشاره کرد که ۲ سال آپدیت نرم افزاری دریافت می کند در صورتی که سری A ۳سال آپدیت دریافت می کند.
یا مثلاً بعضی از مدل های سری M آنتن دهی خوبی ندارد.
تا به حال هیچ یک از گوشی‌های سری M گواهی آی پی نداشته اند.
موبایلهای سری این در جعبه کاور ژله ای ندارند.

مزایای سری M:

داشتن پکیج باتری بهتر حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور به خصوص در میان رده های سال ۲۰۲۱ نکته مثبتی برای موبایل های سری M محسوب می شود.

سری M در بازار ایران:

حرفهای زیادی از زود خراب شدن تا کم بودن لوازم جانبی برای این سری گفته می شود که صرفاً حرف است نمی‌توان به این حرف ها استناد کرد.

جمع بندی:

نمی‌شود از روی سری گفت که کدام را بخرید،چون این دو سری تفاوت فاحشی ندارند.
پیشنهاد ما این است که بیشتر تمرکز خود را در انتخاب موبایل بیشتر بر روی مدل ها و مشخصات آن ها بگذارید.

آشنایی با انواع Cpu موبایل

در این متن قصد داریم شما را با انواع پردازنده موبایل آشنا کنیم

پردازنده یا CPU مغز دستگاه شماست که بخش اصلی پردازشی است ، وظیفه محاسبات و اجرای همه نرم افزارها و برنامه ها را بر عهده دارد.
cpu اطلاعات را از رام می گیرد و با پس از کد گشایی آن هارا ارائه می کند.

به مرور زمان با پیشرفت تکنولوژی ، cpu ها از تک هسته ای به چند هسته ای تبدیل شدند تا سرعت بیشتری را در محاسبات ارائه دهند.
امروزه پردازنده های 2 ، 4 و حتی 8 هسته ای در موبایل ها وجود دارند.
البته به تازگی شاهد قرارگیری دو پردازنده هشت هسته ای در کنار هم با فناوری فرا ریسمانی بوده ایم که یک پردازنده 16 هسته ای را تشکیل داده اند.

پردازنده 32 و 64 بیتی

داده ها همیشه به صورت جریانی متناوب به پردازنده ها ارسال نمی شوند، بلکه پردازنده این داده ها را در بسته های کوچک که Word نامیده می شوند دریافت می کند. پردازنده ‌ها بر اساس تعداد بیت‌ های موجود در یک کلمه می‌توانند به دو نوع 32 و 64 بیت تقسیم می شوند. در ابتدا پردازنده های 32 بیت دارای قدرت و کارایی مناسبی بودند اما با افزایش تعداد ترانزیستور های موجود بر روی هر تراشه، نیاز به تولید پردازنده های 64 بیتی در بازار افزایش یافت و در نهایت این سری از پردازنده ها به بازار عرضه شدند.

Qualcomm(Snapdragon)

سازنده پردازنده های اسنپدراگون شرکت آمریکایی کوالکوم است که البته گران قیمت و محبوب ترین برند پردازنده موبایل است.
این cpu ها بدون شک از کیفیت فوق العاده ای برخوردار هستند.

پردازنده اسنپدراگون در 5 سری تولید می شود:

سری 200: مخصوص موبایل های پایین رده – توان پایین
سری 300: مخصوص موبایل های پایین رده است – اندکی بهبود یافته تر از سری 200
سری 400: هم پایین رده و هم میان رده (تفاوت با دو سری 200 و 300 معماری 64 بیتی است که باعث بهبود عملکرد می شود)
سری 600 و 700: به شدت به هم شبیه هستند – مخصوص موبایل های میان رده
سری 800: پرچمدار و بالارده – قیمت بالا – سرعت بالا

 

EXYNOS

شرکت سامسونگ در بعضی از محصولاتش از پردازنده ساخت خود استفاده می کند که نسبت به محصولات کوالکوم رده پایین تری دارد. البته شرکت Meizo هم در بعضی مواقع از این cpu استفاده می کند.

پردازنده اگزینوس در 3 سری تولید می شود:

سری 3000 تا 5000: پایین رده – ارزان
سری 7000 تا 8000: میان رده (در برخی از مدل های پایین رده هم دیده شده است)
سری 9000: پرچمدار – قدرت بالا

Mediatek

مدیاتک یک شرکت تایوانی است که پردازنده هایی با قیمت مناسب عرضه می کند اما با این حال چندان مورد استقبال قرار نمیگیرد چون در تست های پردازشی نمره مناسبی را دریافت نمی کند و سرعت پردازشی خوبی ندارد. همچنین مصرف باتری بالایی دارند و بسیار گرمازا هستند. البته شرکت مدیاتک با تولید نسخه سوم خود توانست به فناوری شارژ سریع دست پیدا کند و مدعی است ظرف 20 دقیقه گوشی 70 درصد شارژ می‌شود.

پردازنده مدیاتک در 2 سری تولید می‌شود:

سری Helio: میان رده و بالا رده – با پیشوند X ،A  و P نامگذاری می شوند (در این سری یک پردازنده پرقدرت  10 هسته ای وجود دارد که هسته ها به صورت خوشه ای در کنار هم قرار گرفته اند)
سری MT: پایین رده و بعضی اوقات میان رده‌ (هر چه تراشه عملکرد بهتری داشته باشد با اعدادی بزرگتر نامگذاری می‌شود)

Hisilicon(Kirin)

شرکت هوآوی با استفاده از امکانات یکی از زیر مجموعه های خود به نام HiSilicon اقدام به ساخت تراشه موبایل می‌کند که در ابتدا پردازنده هایی ضعیف شناخته می‌شدند و در رقابت ها شکست می‌خوردند ولی بعد از مدتی با محصولات جدید خود توانستند حرفی برای گفتن داشته باشند.

پردازنده کایرن در 3 سری تولید می‌شود:

سری 600: کیفیت پایین – پایین رده – مقرون به صرفه
سری 700: تمرکز بر قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی – عملکردخوب – میان رده
سری 900: گران قیمت – پرچمدار – فناوری جدید

سری A اپل

اپل پردازنده های اختصاصی خود را تولید می کند که فراتر از دیگر پردازنده هاست. اولین تراشه این سری با iphone 4 معرفی شد و با همین روال براساس عدد پیش رفت.
هرچه عدد CPU بزرگتر باشد قدرت بالاتری دارد و جدیدتر است. بر همین اساس تا لحظه نگارش آخرین ورژن از سری پردازنده های اپل یعنی A15 Bionic که در سری iphone 13  استفاده شده است ، بهترین پردازنده تولید شده است. البته اپل از پردازنده کمکی با نام سری M هم در کنار پردازنده اصلی استفاده می کند تا عملکرد را بالا ببرد.

(اپل برای آیپد ها از سری قدرتمند X استفاده می‌کند تا بتوان به وسیله آن کارهای سنگین را انجام داد)

جمع بندی

به طور کلی نمی توان یک نوع پردازنده را برتر دانست و هرکدام از آن ها کاربری های متفاوت ساخته شده اند اما همراه صالحین پیشنهاد می‌دهد قبل از خرید موبایل امتیاز های پردازنده ها را در بنچمارک های مختلف مشاهده نمایید.

عملکرد باتری و شارژر 120 واتی شیائومی 11T pro

بررسی عملکرد شارژر 120 واتی 11T pro

یکی از ویژگی های مهم گوشی شیائومی 11T pro  شارژر 120 واتی آن است،که درون جعبه این گوشی قرار دارد.
در این مطلب درباره سرعت شارژرر ۱۲۰ وات و عمر باتری شیائومی 11T pro  صحبت کنیم.
این گوشی از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می برد. این یک پیشرفت نسبت به باتری Mi 11i و Mi 11 است.

Xiaomi 11T Pro در تست عمر باتری Gsmarena به خوبی عمل کرده.
تقریباً یک روزمکالمه ، یا بیش از ۱۲ ساعت وبگردی با صفحه نمایش۱۲۰hz و یا ۱۴ ساعت نمایش ویدیو (با۶۰ hz) را میتواند پشتیبانی کند.
عملکرد استندبای چندان چشمگیر نیست، بنابراین رتبه کلی باتری  این گوشی 100 ساعت است.

جذاب ترین ویژگی Xiaomi 11T Pro شارژر ۱۲۰ واتی آن است. خود شیائومی این ویژگی را هایپر شارژ (HyperCharge) می نامد و همانطورکه گفته شد خود گوشی را با شارژر درون جعبه 120W و کابل USB-C مدل 6A عرضه می کند.

باتری 11T pro به دو سلول جداگانه تقسیم شده و هر سلول به طور جداگانه شارژ می شود. به این ترتیب، در واقع احتمال بیش از حد داغ شدن باتری خیلی کم است اما باید بدانید که آدابتور به طور چشمگیری بیشتر از خود گوشی داغ میشود.
طیق طبلیغات شیائومی شارژ کامل این گوشی فقط ۱۷ دقیقه طول می کشد.اما در دو آزمایش جداگانه 11T Pro و شارژر همراه آن در 21 دقیقه و یا 20 دقیقه و 30 ثانیه به شارژ کامل رسیدند.
با این که واقعا 17 دقیقه نیست، اما فوق العاده سریع است!

نظر شما درمورد این گوشی و هایپرشارژ شیائومی چیست؟

سبد خرید

بستن
بازگشت به بالا